← Huid & Welzijn
L

Lisanne

12 mei 2026 · Huid & Welzijn

lente is leuk maar mijn huid snapt het nog niet

Die eerste echte lentezon afgelopen weekend en ik dacht: lekker, eindelijk. Maar mijn huid dacht daar blijkbaar anders over. Winter is hier aan zee al droog genoeg, en dan ineens die wisselvalligheid — één dag zon, volgende dag wind en regen — mijn gezicht was gewoon de kluts kwijt. Meer roodheid, wat droge plekjes bij mijn neus, en toch ook opeens glimmend worden. Tegelijkertijd. Hoe. Ik ben nu wat voorzichtiger met mijn SPF. Niet dat ik het ooit helemaal laat, maar in de winter doe ik het soms wat minder serieus. Nou dat stopt. Die lenteason is sneaky, bewolkt maar toch schade. Leer ik het nooit. Eén ding wat echt helpt vind ik — minder lagen. In de winter smeer ik van alles, maar nu gewoon terug naar basics. Goede hydratatie, SPF50, en dat is het eigenlijk. Mijn huid lijkt dat te waarderen.
lente is leuk maar mijn huid snapt het nog niet
3 vind ik leuk 3 reacties

reacties (3)

J
Joost 13 mei 2026

na het sporten heb ik hetzelfde, droog en glimmend tegelijk 😂

D
Demi 12 mei 2026

die combinatie van droog én glimmend tegelijk, echt het meest verwarrende seizoen voor je huid

D
Demi 13 mei 2026

spf in winter is zó makkelijk te vergeten ja

Wil je reageren?

Download de app om mee te doen

Wil je meedoen?

Sluit je aan bij de Matcha & CO community. Deel recepten, tips en maak contact.